Geoblog.pl    lipowrzos    Podróże    Chorwacja 2011    Plitvickie Jeziora - raj na Ziemi

Plitvickie Jeziora - raj na Ziemi

Chorwacja
Chorwacja, Plitvička Jezera

Słyszeliśmy, że są ładne i że warto, ale rzeczywistość przekroczyła nasze oczekiwania. Najpiękniejsze przyrodniczo miejsce świata dla nas - jak do tej pory. Jak ktoś się zachwyca pięknymi widokami to długo nie wytrzyma w tym parku - nie wyrobi:) Łaziliśmy po parku cały dzień, aż nam się bufor przepełnił. I wszystko byłoby cudnie gdyby nie turyści - cała masa turystów - biedne zwierzęta które tam mieszkają, za dnia nie ma dla nich miejsca. Żeby zobaczyć cały park pobieżnie jeden dzień wystarczy, ale warto przyjechać trochę wcześniej albo zostać trochę dłużej. Między 10 a 16 jest tłoczno i ciężko się chodzi po kładkach. A najgorzej jak się trafi na wycieczkę Japończyków - nie dość, że się wloką, to jeszcze jak ich wyprzedzasz to są strasznie obruszeni, że nie idziesz w rządku, bo "przecież tu jest kolejka". "No i co z tego" odpowie europejczyk i mamy problem kulturowy.
Warto zjechać z wybrzeża i poświęcić jeden dzień na zwiedzanie parku. W okolicy są chyba tylko dwa kempingi (12 km przed i 8 km za parkiem). My byliśmy w kempingu "Borje" w miejscowości Korenica - 25 euro za 2 osoby, namiot i samochód w szczycie sezonu - miejsce spokojne, czyste, bezpłatny autobus do parku - polecamy.